Jak napisać reklamę

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

11 prostych wskazówek, jak stworzyć skuteczną reklamę

Szybkie łącza do tematów artykułów

Ważne jest, aby właściciele firm rozumieli podstawy pisania dobrej reklamy.

Wszystkie firmy potrzebują promocji. Widziałem tysiące i miliony dolarów marnowanych na nieskuteczne, kiepskie lub wręcz złe reklamy – i chcę Ci zaoszczędzić na tym bólu. Ale co najważniejsze, chcę, abyś rozwijał swój biznes, a skuteczna reklama we wszystkich jej formach jest niezbędna.

W końcu potrzebujesz nowych klientów, bo bez nich Twój biznes upadnie. Dobra wiadomość jest taka, że ​​podstawowe zasady dotyczące tworzenia właściwej reklamy mają zastosowanie praktycznie do wszystkiego, czego możesz chcieć użyć jako narzędzia promocyjnego.

Obejmuje to między innymi:

  • Broszury
  • E-maile
  • Ulotki i inne ulotki i materiały informacyjne
  • Reklamy w magazynach i gazetach
  • Reklamy online (displayowe itp.)
  • Pocztówki
  • Witryny internetowe, w tym używane w reklamach online
  • I więcej.

Utworzenie reklamy lub kampanii reklamowej, która naprawdę działa, może zająć trochę prób i błędów (testowanie), ale przestrzeganie tych 11 wypróbowanych i prawdziwych wskazówek może pomóc w uzyskaniu oczekiwanych wyników.

1. Co wyróżnia Cię na tle konkurencji?

Ludzie przez cały czas mają kontakt z reklamami z różnych firm.

Co więc sprawi, że Twoi potencjalni klienci kupią produkt lub usługę Twojej firmy w porównaniu z konkurencją? To jest to, co musisz wymyślić i skupić się na swojej reklamie. Pokaż potencjalnym klientom, dlaczego Twoja firma jest ich numerem jeden i dlaczego nie powinni nawet brać pod uwagę konkurencji. Wtedy jest duża szansa, że ​​tego nie zrobią.

To, o czym tutaj mówię, jest powszechnie określane w kręgach marketingowych jako „Wyjątkowa propozycja sprzedaży”. W swojej doskonałej książce Reality in Advertising , autor Rosser Reeves definiuje, czym jest USP:

  1. Każda reklama musi być propozycją dla konsumenta, a nie tylko słowami, puffem produktu lub reklamą w oknie wystawowym. W każdej reklamie musi być napisane do każdego czytelnika: „Kup ten produkt, aby uzyskać określoną korzyść”.
  2. Oferta musi być taką, której konkurencja nie może lub nie oferuje. Musi być unikalny – czy to w marce, czy w zastrzeżeniu, którego nie dotyczy reszta tego konkretnego obszaru reklamowego.
  3. Propozycja musi być wystarczająco mocna, aby poruszyć masy, tj. Przyciągnąć nowych klientów, a także potencjalnych klientów.

Oto kilka dobrych przykładów produktów z wyraźnym USP z Wikipedii:

  • Head & Shoulders: „Pozbywasz się łupieżu”
  • Anacin „Szybka, szybka, niesamowicie szybka ulga”
  • Domino’s Pizza: „Świeżą, gorącą pizzę dostajesz do domu w 30 minut lub mniej – albo jest za darmo”.
  • FedEx: „Gdy Twoja paczka absolutnie musi dotrzeć do celu z dnia na dzień”.
  • M & Ms: „Rozpływa się w ustach, a nie w dłoni”.
  • Metropolitan Life: „Spotkaj się. Opłaca się.”
  • Southwest Airlines: „Jesteśmy tanimi liniami lotniczymi”.

Przykładów jest znacznie więcej.

Celem jest pomoc w samodzielnym rozwijaniu swojego USP.

Co cię wyróżnia? Wyjątkowy? Co masz, czego nikt inny nie ma? To jest coś, czego szukasz.

Na przykład moja firma marketingowa ma zamiar rozpocząć współpracę z prawnikiem imigracyjnym i już widzę kilka rzeczy, które mogą ją wyróżnić na tle konkurencji. Po pierwsze, jest prawnikiem imigracyjnym, który jest również imigrantem. Współpracuje również z magazynem internetowym, aby pomóc innym, którzy chcą wyemigrować do Stanów Zjednoczonych poprzez edukację. Jest barwną osobowością i natychmiast ją lubi. I chociaż nie świadczy usług innych niż jej konkurenci, ma kilka unikalnych sposobów prowadzenia działalności, które robi niewielu innych. Planujemy wykorzystać to wszystko przy opracowywaniu jej USP.

Należy pamiętać, że jakikolwiek USP jest prawie lepszy niż żaden, i że można to zmienić i udoskonalić później.

Jeszcze jedna rzecz, o której należy pamiętać, to fakt, że nie musisz być jedyną osobą, która coś robi lub dostarcza produkt, aby uwzględnić go w swoim USP. Może to być coś, co robią inni, ale nikt inny tak naprawdę nie promuje.

Wyciągnij blok papieru i kilka długopisów i baw się tym. Jestem pewien, że od razu zaczniesz wymyślać genialne pomysły!

2. Użyj mocnego nagłówka: przyciągnij ich uwagę!

Ludzie szybko skanują rzeczy. Każdego dnia mają kontakt z tyloma reklamami, że nie są w stanie ich przeczytać. Dlatego musisz upewnić się, że Twoja reklama rzeczywiście przyciąga i zatrzymuje ich uwagę.

Robisz to z efektownym nagłówkiem.

Największy reklamodawca w historii, David Ogilvy, powiedział: „Średnio pięć razy więcej osób czyta nagłówek niż treść. Kiedy napisałeś nagłówek, wydałeś osiemdziesiąt centów ze swojego dolara ”.

Pytanie, które musisz zadać, brzmi: „Kogo próbujesz przyciągnąć? Co przyciągnęłoby ich uwagę? ”

Wczoraj otrzymałem biuletyn e-mail od firmy rekrutacyjnej z nagłówkiem „Czy zatrudniłbyś Obamę?” Jako prezesa, który jest zainteresowany rekrutacją nowych talentów, zwróciło to moją uwagę. Doprowadziło mnie to do ich strony internetowej i przeczytałem cały artykuł, poznając ich unikalny proces. W rezultacie poprosiłem o rozmowę telefoniczną w przyszłym tygodniu.

Wszystko to pochodziło z efektownego nagłówka.

Napisałem listy sprzedażowe, które spotkały się z ogromnym odzewem, głównie dzięki mocnym nagłówkom.

W jednym przypadku pomogłem firmie podpisać umowy o wartości ponad 1 miliona dolarów za pomocą jednego listu.

W innym umówiłem się na jedno spotkanie handlowe na każde 200 listów – i to na usługę, która zaczynała się od 10 000 dolarów!

W jeszcze innym przypadku stworzyłem ulotkę, która została wysłana na bardzo ograniczoną, wysokiej klasy listę 134 nazwisk, co zaowocowało dziewięcioma spotkaniami handlowymi przy pierwszej wysyłce!

Świetne nagłówki mają różne formy.

Ogilvy zauważył kiedyś, że napisze reklamę w trzy godziny, a potem przez trzy tygodnie wymyśli nagłówek.

Niektóre nagłówki są warte opublikowania, na przykład informacje o wydaniu nowej usługi lub produktu. Inni mają bardzo silną korzyść. Większość z nich jest konkretna, a nie ogólna, w swoich faktach. Inni używają punktu ujemnego (np. „Redukcja kosztów” w przeciwieństwie do „zwiększania zysków”).

Jay Abraham, specjalista ds. Marketingu online i konsultant, przygotował listę 100 najlepszych nagłówków, jakie kiedykolwiek napisano .

3. Złóż im ofertę, której nie mogą odmówić!

Konsumenci uwielbiają okazje. Zaproponuj im dobry, aby wrócili do Ciebie raz po raz.

Niezależnie od tego, czy oferujesz bezkonkurencyjną cenę, bezpłatny okres próbny, bezpłatną wysyłkę, czy pakiet pakietowy, wychodzenie z siebie, aby zapewnić klientom dobrą ofertę, pomoże Ci odnieść sukces.

Kiedy już przedstawisz swoją nieodpartą ofertę, upewnij się, że reklamujesz ją z dumą. Kiedy ludzie zobaczą, że masz im do zaoferowania coś wspaniałego, będą mieli trudności z oparciem się temu.

Określając, ile możesz wydać na wprowadzający produkt lub usługę, pomyśl o ogólnej wartości klienta (CLV), czyli kwocie, jaką klient przyniesie firmie w czasie dla Twojej firmy.

Jeden klient, z którym pracowałem, początkowo wahał się, czy stracić 150 USD zysku na usługę wprowadzającą w celu pozyskania nowego klienta. Był jednak niezwykle zaskoczony, gdy odkrył, że ci nowi klienci mieli CLV w wysokości 5000 USD – liczba ponad 33 razy większa niż początkowa inwestycja pod względem utraconych zysków. Tak więc tracił 4850 dolarów za każdym razem, gdy nie zainwestował 150 dolarów w celu pozyskania nowego klienta.

To bardzo potężna koncepcja, która może zepsuć lub zepsuć Twój biznes. Aby zrozumieć więcej, poświęć kilka minut i obejrzyj ten film  autorstwa Jaya Abrahama.

4. Porozmawiaj o korzyściach – co z tego płyną!

Wyjaśnienie cech produktów lub usług jest ważne, ale tak naprawdę chodzi o wyjaśnienie korzyści dla klienta. W końcu ludzie są bardziej zainteresowani tym, co otrzymują z twoich usług niż tym, co robisz. Ma sens?

To nie jest skomplikowane. Oto, co musisz zrobić, aby to rozgryźć:

  1. Wymień wszystkie swoje usługi (lub produkty).
  2. Dla każdego z nich wypisz wszystko, co robi ta usługa (funkcja).
  3. Następnie wypisz, jaki jest rezultat każdej funkcji – korzyści dla klienta.

Załóżmy na przykład, że jesteś księgowym. Jedną z cech Twojej usługi jest to, że masz witrynę internetową, na której klienci mogą logować się i uzyskiwać dostęp do swoich dokumentów podatkowych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ogromną zaletą jest oszczędność czasu i niedogodności dla klienta.

5. Powiedz swoje wiadomości: Utwórz artykuł reklamowy!

Słownik Webstera mówi, że „artykuł reklamowy” to „reklama imitująca format wydawniczy”. Innymi słowy, jest to reklama, która wygląda jak artykuł z wiadomościami!

Oto dlaczego jest to ważne.

Ludzie są siedem razy bardziej skłonni do przeczytania artykułu prasowego niż reklamy.

Ludzie mają kontakt ze zwykłymi reklamami przez cały dzień. Naprawdę nie ma dla nich zachęty do czytania Twojej reklamy, jeśli nie oferujesz im więcej niż to, co oferują wszyscy inni.

Stworzenie skutecznej reklamy, która przyciąga uwagę i dostarcza wielu informacji, nie zawsze jest łatwe. Ale reklamodawca może to osiągnąć, ponieważ jest o wiele bardziej prawdopodobne, że zostanie kliknięty i przeczytany.

Tego typu reklama zachęca czytelników do zainteresowania się Twoją firmą, ponieważ zawiera więcej informacji. Czytelnicy chcą przeczytać więcej, gdy zdadzą sobie sprawę, że artykuł nie tylko reklamuje Twoją firmę, ale pomaga im. Na przykład reklama może dostarczyć im wielu porad, wskazówek i informacji oraz tego, w jaki sposób Twoja firma i produkty mogą im pomóc.

Najlepszym przykładem, jaki przychodzi na myśl, jest reklama, która ukazała się w Wall Street Journal ponad 60 lat temu. Reklama miała nagłówek „Co wszyscy powinni wiedzieć o tej branży papierów wartościowych i obligacji” i zawierała gigantyczne 6540 słów! Został zaprezentowany w formacie reklamowym i wygenerował 10 000 zapytań w ciągu jednego dnia.

Teraz to jest wyniki!

6. Odrzuć ich strach: złóż ofertę tak wolną od ryzyka, jak to tylko możliwe!

Ludzie boją się wydawać swoje pieniądze. Jest tam zbyt wielu oszustów i produktów niskiej jakości. Ludzie martwią się, że będą marnować ciężko zarobioną gotówkę, jeśli chodzi o wiele produktów i usług.

Jeśli ludzie obawiają się, że stracą pieniądze i żałują zakupu, jest mało prawdopodobne, że kupią Twój produkt. Ale jeśli usuniesz te wątpliwości, ludzie będą mieli zachętę do wypróbowania Twojego produktu lub usługi.

Więc to świetny pomysł, aby zaoferować gwarancję wolną od ryzyka. Świadomość, że nie ma ryzyka i nie mają nic do stracenia, kupując Twój produkt lub usługę, jest potężną zachętą do zakupów. To „odwraca” ryzyko i nakłada je na sprzedającego. Nazywa się to „odwróceniem ryzyka”.

Jeśli potencjalni klienci wiedzą, że mogą odzyskać swoje pieniądze, jeśli nie są zadowoleni, będą mniej zaniepokojeni marnowaniem gotówki i będą bardziej skłonni spróbować.

Ponadto wiele osób natychmiast czuje się lepiej z produktem, jeśli firma chce się za nim stać. Pokazuje, że Twój produkt jest wart zachodu i nie boisz się go poprzeć gwarancją wolną od ryzyka.

Prawie wszystkie duże domy towarowe (Sears, Bloomingdale’s, Dillard’s, Macy’s, Walmart, Target, Hudson’s Bay w Kanadzie itp.) Używają odwrócenia ryzyka i mają gwarancję zwrotu pieniędzy na swoje produkty. W zeszłym tygodniu kupiłem dla ojca wysokiej klasy telewizor od Best Buy i pierwszą rzeczą, jaką mi powiedziano, było to, że mogę go zwrócić w dowolnym momencie w określonym czasie. Muszę to pokochać.

Inne rodzaje firm robią to samo. Dwa dni temu otrzymałem ofertę na produkt informacyjny, który kosztuje 4500 USD. Sprzedawca wykorzystał strategię odwracania ryzyka, aby promować produkt i budować zaufanie do niego i do niego. W ofercie wymagano jedynie wpłaty depozytu w wysokości 500 USD, który został w pełni zwrócony w celu przetestowania produktu przez miesiąc. Odzyskałbym depozyt, gdybym uważał, że produkt nie był tego wart w tym czasie. Doskonałe podejście do odwracania ryzyka (podobnie jak gwarancja zwrotu pieniędzy) i zamierzam go podjąć.

7. „Wezwanie do działania” i prośba o zakup – lub nie!

Nie mów tylko potencjalnym klientom o tym, co Twoja firma ma do zaoferowania. Zachęcaj ich do działania. Poinformuj ich bezpośrednio, aby kliknęli Twoją reklamę, zamówili produkt, zapłacili za usługę itp.

Na przykład Twoje „wezwanie do działania” może zachęcić ludzi do wysyłania Ci e-maili w celu uzyskania dodatkowych informacji, do wypełnienia formularza, aby dowiedzieć się więcej o Twoich usługach, do dołączenia do Twojego cotygodniowego lub miesięcznego biuletynu e-mailowego lub do zakupu produktu lub usługi. Może nawet nakłaniać użytkowników do kliknięcia reklamy i przeniesienia ich do Twojej witryny internetowej, zamiast tylko patrzeć na reklamę.

Musisz użyć ekscytujących słów i przekonującego języka, aby dać dodatkowy impuls.

Oto fragment jednej z najbardziej udanych reklam w historii, reklamy w czasopiśmie, które sprzedało słynną książkę „Jak zdobyć przyjaciół i wpływać na ludzi” w 1937 roku, pokazując odwrócenie ryzyka i wezwanie do działania.

8. Niech wydaje się to pilne, daj im powód, aby kupili TERAZ!

Nie chcesz po prostu zasiać ziarna swoimi reklamami, chcesz, aby ludzie poszli do przodu i zrobili coś z Twoją ofertą TERAZ.

Kiedy ludzie widzą reklamę i myślą o tym, by później spróbować firmy, mogą tak naprawdę chcieć to zrobić. Ale ludzie najczęściej żyją dalej i zapominają o reklamie i produkcie, którym mogliby być zainteresowani. Dlatego trzeba zachęcać ludzi do działania teraz, a nie później.

Możesz stworzyć tę pilność na wiele sposobów.

Możesz na przykład ograniczyć czasowo swoją nieodpartą ofertę. Jeśli ludzie zobaczą, że mają tylko określoną ilość czasu, na przykład kilka godzin lub dni, aby złapać niezapomnianą ofertę, którą już dość ekscytują, będzie bardziej prawdopodobne, że wykonają ruch teraz niż później. Wiele osób zakłada, że ​​później dostaną taką samą ofertę. Ale jeśli wiedzą, że nie mogą, będzie bardziej prawdopodobne, że teraz przyjmą ofertę.

To nie jedyny sposób na stworzenie poczucia pilności. Możesz również wprowadzić nadchodzący sezon lub wydarzenie, kiedy Twój produkt przyda się, aby ludzie kupowali teraz.

Niezależnie od tego, jak zdecydujesz się to zrobić, ważne jest, aby poinformować swoich potencjalnych klientów, że TERAZ jest czas, aby zrobić krok.

9. Korzystaj z referencji

Jednym z najważniejszych elementów tworzenia skutecznej reklamy jest budowanie zaufania i zainteresowania Twoją firmą.

Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach ludzie mają wiele obaw, zwłaszcza gdy są online. Ważne jest, aby budować zaufanie do swojej firmy, jej produktów i usług, aby wiedzieli, że Twoja firma jest właściwym wyborem. Możesz to zrobić, pokazując, że inni w przeszłości byli zadowoleni z decyzji o zakupie od Ciebie lub współpracy z Tobą.

Świetnym sposobem na to jest dodanie do reklam jednej lub dwóch opinii od tych, którzy są zadowoleni z Twojej firmy i jej produktów.

Obecnie niezliczone rzesze osób polegają na recenzjach online podczas zakupów nowych firm, produktów i usług.

Ludzie ufają innym konsumentom i chcą wiedzieć, co mają do powiedzenia o firmie. Nie możesz zmusić ludzi do szukania recenzji online na temat Twojej firmy, ale możesz zapewnić im ten sam spokój, dodając opinię od obecnego klienta, który jest zadowolony z Twojej oferty. Widząc, że inni konsumenci, tacy jak oni, są zadowoleni z Twojego produktu, może zachęcić potencjalnych klientów do wypróbowania go.

10. Używaj ekscytującej grafiki

Ludzie są wzrokowcami.

Zwykły tekst na zwykłym tle może być nudny. Ludzie nie zawsze chcą czytać wszystko, co zostało napisane w reklamie lub artykule.

Możesz odwołać się do wizualnego zainteresowania, jakim cieszą się Twoi klienci, dodając ekscytujące grafiki do swoich reklam.

Na przykład możesz opublikować zdjęcie tego, co masz do zaoferowania, lub opublikować coś, co przyciągnie uwagę. Możesz zrobić zdjęcia samodzielnie lub poszukać w Internecie nieodpłatnych obrazów bez tantiem. Niezależnie od tego, dodanie czegoś wizualnego pomoże przyciągnąć więcej uwagi i zainteresowania do Twojej firmy.

11. Pełne informacje kontaktowe

Nie uwierzysz, ile razy widziałem reklamy, często drogie reklamy w czasopismach, plakaty, billboardy itp. Bez wyraźnych danych kontaktowych firmy.

Nie popełniaj tego błędu.

Powiedziałeś im, co sprzedajesz, a teraz powiedz im, gdzie to kupić. Wszystko inne to strata pieniędzy.

Powinieneś używać swoich reklam, aby łączyć ludzi z Twoją witryną, aby uzyskać więcej informacji jako część danych kontaktowych. Jest to konieczne z kilku powodów.

Po pierwsze, jeśli ludzie sprawdzają Twoją witrynę i są z niej pod wrażeniem, masz większą szansę na przekształcenie ich w prawdziwych klientów.

Po drugie, możesz śledzić skuteczność reklam i potencjalnych klientów generowanych w witrynie, aby dowiedzieć się, jak dobrze działa Twoja kampania. Jeśli więc nie osiągasz wyników, których szukasz, będziesz wiedział, gdzie musisz wprowadzić zmiany.

Zawsze DOSTARCZAJ

Pamiętaj, że jeśli chodzi o swoich klientów, zawsze powinieneś mieć nadwyżkę.

Tworzenie skutecznej reklamy jest świetne, ale Twoje reklamy nie zaprowadzą Cię daleko, jeśli nie uszczęśliwiasz swoich klientów. Dlatego powinieneś skupić się na zapewnieniu wszystkim swoim klientom jak najlepszej obsługi.

Jeśli zawsze dostarczasz więcej, niż oczekują, nigdy nie musisz się martwić, że ktokolwiek będzie rozczarowany. Wtedy zobaczysz, jak Twoi klienci wracają raz po raz i będą bardziej skłonni powiedzieć swoim znajomym o Twojej firmie.

Wyróżnij się

Te 11 wskazówek dotyczących tworzenia skutecznych reklam może pomóc Twoim promocjom stanąć na czele promocji konkurencji. Będziesz mógł tworzyć przyciągające wzrok reklamy, które będą podekscytowane Twoją ofertą. Pomoże to poprawić współczynnik konwersji, dzięki czemu potencjalni klienci staną się prawdziwymi klientami.

Reklama jest ważna, a dobra reklama pomoże Twojej firmie odnieść sukces.